Anwärter + aankomst in Rauris - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Tirsa Vries - WaarBenJij.nu Anwärter + aankomst in Rauris - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Tirsa Vries - WaarBenJij.nu

Anwärter + aankomst in Rauris

Door: Tirsa

Blijf op de hoogte en volg Tirsa

16 December 2013 | Oostenrijk, Rauris

Lieve allemaal,

Het wordt weer hoog tijd dat ik iets van me laat horen en jullie op de hoogte stel van mijn belevenissen. Belangrijkste gebeurtenis tot nu toe:
IK HEB MIJN ANWÄRTER DIPLOMA GEHAALD!

Hoe was de opleidingsweek? Zwaar. Het was niet moeilijk, maar wel veel. Half 8 vertrok de bus naar de piste. Kwart voor 4 waren we weer terug in het hotel (Lukashanzel). Vervolgens theorie les (Lawinekunde, Skibeheer etc.) tot 9 uur/ half 10 en daarna nog alles even in je kop stampen voordat er weer een nieuwe dag begint.

De eerste dag was een beetje stress. Ik had ski's overgenomen van een jongen, waardoor deze nog op mijn schoen moesten worden afgesteld en ik moest ook nog eigen stokken kopen. Dat duurde allemaal vet lang en toen ik eindelijk uit de intersport kwam hoorde ik alleen maar Duits sprekende mensen om me heen. Dus ik dacht: shiiit waar is iedereen heen! Dikke stress. Gelukkig vond ik alle skiërs 100 meter verderop, waar ze de groepen aan het verdelen waren. Mijn skilerares werd Johanna (27 en in het bezit van een Staatlich diplima!) en ik zat in een groepje van 10 mensen, waarvan 3 mannen. Verder zat ik ook bij mijn 3 kamergenoten in de groep dus dat was wel chill.

Waar bestond het Anwärter opleiding uit? Theorie uiteraard. Engels mondeling, waarbij je methodieken moest kunnen uitleggen en skibewegingen. Ik moest in het Duits lesgeven aan mijn skigroep en er waren 4 praktijkafdalingen op de vrijdag: kurven im pflug, carven grundstufe, korte en lange bochten. Vrijdag kregen we de uitslag van alles. We zaten met 80 skiërs bij elkaar en iedereen kreeg 1 voor 1 te horen of hij het gehaald had of niet. Ik was pas nummer 65, dus ik zat mezelf echt op te vreten. Ik voelde dan ook een enorme opluchting en blijdschap toen ik eindelijk hoorde dat ik het gehaald had =) Na de uitreiking vertrokken we met z'n allen naar een apres ski tent, om daar te vieren dat je geslaagd was (of om je teleurstelling weg te drinken). Het was een geslaagd feestje. Zaterdagochtend vertrok iedereen weer terug naar Nederland. Ik ben nog een nachtje in Brück gebleven, omdat ik zondag pas naar Rauris kon gaan.

Zondagochtend ging ik onderweg naar Rauris. Ik moest 400 meter lopen naar het treinstation. Ik moest deze trein halen, want hij ging maar 2x op zondag. Ik had dan ook een uur voor die 400 meter uitgetrokken. Wat moest ik allemaal meenemen: weekendtas, skischoenentas, laptoptas, rugzak, ski's en stokken. Veel te veel voor 1 persoon dus. Uiteindelijk na heel moeilijk zeulen een half uur te vroeg op het station;) Na een stukje trein met de bus en ik was in Rauris.

In Rauris ben ik ontvangen door de moeder van Petra (mijn leidinggevende) en die heeft me naar het hotel gebracht waar ik verblijf. Ik slaap in een tweepersoonsbed, die ik vanaf woensdag met een ander Nederlands meisje moet gaan delen. We zullen het hele seizoen bij elkaar op de kamer slapen, dus ik hoop dat het klikt. Verder vind ik het heel chill, ik heb ook internet op mijn kamer dus dat is sowieso heel fijn.

Ik zou nog een heleboel meer kunnen vertellen, maar ik wil het niet te lang maken. Als je nog ergens nieuwsgierig naar bent, kun je natuurlijk altijd een reactie achterlaten onder dit verslag, of mij mailen. Vind ik alleen maar leuk!

Liefs,

Tirsa

  • 16 December 2013 - 21:43

    Carlijn:

    Klinkt goed tipsie! Nogmaals gefeliciteerd met je diploma en zet hem op! :D

  • 16 December 2013 - 22:03

    Tini:

    TirSki! Klinkt goed allemaal. Wat doe je deze week?

  • 16 December 2013 - 22:39

    Marit:

    He Tirs!!!

    Gefeliciteerrrrrd!!! Dat is wel heel fijn zeg! Ben heel benieuwd hoe het lesgeven je gaat bevallen!!

    Have fun!!!

  • 17 December 2013 - 07:14

    Anneleen:

    Gefeliciteerd!
    Leuk verhaal om te lezen. Dan is 400 meter opeens lang!
    Geniet er van!



  • 17 December 2013 - 08:39

    Gijss:

    supergoed tirza !

    ga zo door , veel plezier eh :)

  • 17 December 2013 - 09:14

    Rianne:

    Lekker bezig Tirs! Blijf maar goed je best doen en trouw op je blog en in je boekje schrijven ;-) Hier in Ermelo is alles nog rustig ;-) Iets met uitstel. Have fun!

  • 17 December 2013 - 09:24

    Tirsa:

    @ Tini: de gister en vandaag ski ik voor mezelf. Woensdag komen de andere ski-leraren ook en dan krijgen we een soort mini-opleiding. Vrijdag komen me ouders en zondag draai ik voor me eerste groep =)
    @ Ria: haha ik had niet anders verwacht. Had ook al van Suus over het uitstel gehoord. Vrij saai allemaal;)

  • 17 December 2013 - 09:38

    Opa Harryvan:

    Lieve Tirsa,
    Wat fijn dat het zo goed gaat. Met belangstelling zal ik je volgen.
    Alvast goede feestdagen en fijne jaarwisseling en een Gezegend en gezond 2014.
    Groeten Opa.

  • 17 December 2013 - 10:45

    Jan Harryvan:

    hoi Tirsa, je hebt er een mooi verhaal van gemaakt , fijn dat het allemaal zo goed gaat
    bevallen de skies goed en wat voor soort heb je gekocht
    heel veel skiplezier gewenst en natuurlijk ook plezier bij het les geven

    hartelijke groeten
    Jan

  • 17 December 2013 - 15:39

    Nienkie:

    Whiii Tirsie
    Gefeliciteerd! Geniet van de Bergen, ik ga genieten van de zon! ciaoo

  • 17 December 2013 - 17:34

    Tini:

    Thanks voor je reactie en heerlijk joh, een beetje voor jezelf skiën deze daagjes. Pak ook je rust, maar geniet er nog meer van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirsa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 5007

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 31 Maart 2013

Met de bus naar Kaprun, Oostenrijk

Landen bezocht: