Life of a ski-instructor - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Tirsa Vries - WaarBenJij.nu Life of a ski-instructor - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van Tirsa Vries - WaarBenJij.nu

Life of a ski-instructor

Door: Tirsa

Blijf op de hoogte en volg Tirsa

13 Januari 2014 | Oostenrijk, Rauris

Hallo allemaal,

Het wordt weer hoog tijd dat ik iets van me laat horen. Ik ben inmiddels al aan mijn 4e lesgeefweek begonnen. Heb best wel al een hoop gedaan sinds ik hier ben.

Hoe ziet een week er normaal gesproken uit:
Ik geef 6 dagen per week les. 9 uur op de skischool zijn, lesgeven tot half 4. We hebben ook 2x per week lerarentraining, nog voor het lesgeven. Vervolgens naar de Maislau voor een apres ski drankje en daarna naar huis. En daarna soms weer terug naar de Maislau haha. Kortom, een heel zwaar leven;)

De eerste 2 weken van mijn lesgeven was in het hoogseizoen. Toen waren er echt 50 skileraren en iedereen een eigen groep. Super druk. Gelukkig waren mijn ouders, mans, broers en aanhang er met de kerst ook. Was heel fijn om elke dag bij hun bij te kunnen komen. Ik geef les aan de allerkleinste. Dat wil zeggen in de leeftijd van 3 tot 7. Dat is best wel zwaar moet ik zeggen aangezien ze weleens huilen en je alles spelenderwijs moet doen. Het is niet mijn favoriete leeftijdscategorie, maar er zitten ook zeker leuke momenten bij =)

Deze week heb ik er een jongetje bij zitten die alleen maar achteruit wil skiën. Super handig;)

Na het skiën gaan we soms leuke dingen doen zoals uit eten of aprés skiën. Ik ben ook naar de Duitsgesynchroniseerde Hobbit 2 geweest haha. Was een leuke ervaring en ik kon de film best goed volgen! Ook ben ik voor het eerst wezen rodelen. Was super leuk om te doen en het was in de avond op een verlichte piste dus dat was helemaal leuk! Verder was er nog een freestyle show, waar iemand van onze skischool z'n sleutelbeen heeft gebroken, dus dat was wel naar.

Ook heb ik voor het eerst echt off piste geskied. Dat ging niet zo goed als gehoopt haha. Mijn gids had een afslag gemist waardoor we in een gebied kwamen met allemaal bomen en lawinevangers. Ik probeerde een bocht te maken, maar toen bleef ik met een ski achter de tak van een boom haken, waardoor 1 ski uitging. Heb er een half uur over gedaan om me ski's weer aan te krijgen aangezien ik een halve meter in de sneeuw zat. Was op dat moment niet zo leuk, maar kan er achteraf wel om lachen;)

Terwijl ik zo zit te typen merk ik dat ik te lang geen blog heb geschreven, want heb een heleboel te vertellen. Heb nog wel meer te vertellen, maar laat het voor nu lekker hierbij. Belangrijkste is dat het goed met me gaat en ik vermaak me hier prima=)

Liefs Tirsa

Ps: vind het leuk als je vertelt hoe het met jou in Nederland gaat.
Pps: ben altijd wel in voor een skype afspraak
Pps: Opa, Carlijn en Ann, bedankt voor de kaartjes!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tirsa

Actief sinds 06 Dec. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 5004

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 31 Maart 2013

Met de bus naar Kaprun, Oostenrijk

Landen bezocht: